Regulamin Zarządu Głównego Stowarzyszenia Tłumaczy Polskich

  1. Do kompetencji Zarządu Głównego należy:
    1. wykonywanie uchwał Walnego Zjazdu i koordynowanie działalności STP,
    2. reprezentowanie STP i działanie w jego imieniu,
    3. opracowywanie planów pracy, preliminarza budżetowego i zatwierdzanie rocznych sprawozdań finansowych,
    4. zarządzanie majątkiem i funduszami STP, zaciąganie zobowiązań i zawieranie umów (w imieniu STP), podejmowanie uchwał w sprawie tworzenia i pomnażania funduszy przeznaczonych na działalność statutową STP oraz podejmowanie uchwał w sprawie wysokości wpisowego i składki członkowskiej,
    5. prowadzenie ewidencji kół, forów regionalnych, sekcji specjalistycznych, platform językowych i klubów, zatwierdzanie ich koordynatorów i regulaminów oraz nadzorowanie ich działalności,
    6. zawieszanie lub rozwiązywanie komórek organizacyjnych, wymienionych w punkcie E., w wypadku stwierdzenia, że nie realizują działalności statutowej lub prowadzą działalność sprzeczną ze Statutem STP,
    7. odwoływanie koordynatorów w razie naruszania przez nich postanowień Statutu STP,
    8. powoływanie i rozwiązywanie zespołów zadaniowych działających przy Zarządzie Głównym, określanie ich zadań i nadzorowanie ich działalności,
    9. powoływanie Rady Konsultacyjnej w wypadkach uznanych przez Zarząd Główny za uzasadnione,
    10. przyznawanie nagród, wyróżnień i nadawanie odznak honorowych,
    11. występowanie z wnioskami o przyznanie nagród oraz nadanie odznak i odznaczeń państwowych członkom STP,
    12. podejmowanie uchwał o przystąpieniu do stowarzyszeń oraz innych organizacji krajowych, zagranicznych i międzynarodowych,
    13. delegowanie przedstawicieli STP na zjazdy i konferencje krajowe i zagraniczne,
    14. podejmowanie uchwał w sprawach niezastrzeżonych do kompetencji innych władz STP,
    15. skreślanie członków STP oraz rozpatrywanie ich odwołań,
    16. zapewnianie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej STP,
    17. rozpatrywanie wniosków pozostałych władz i komórek organizacyjnych STP,
    18. zwoływanie Walnego Zjazdu STP.
  2. Posiedzenia Zarządu Głównego odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na dwa miesiące i zwoływane są przez prezesa lub wiceprezesa.
  3. Posiedzenia Zarządu Głównego mogą być zwoływane także na żądanie co najmniej połowy jego członków.
  4. Członkowie Zarządu Głównego powinni być poinformowani o terminie posiedzenia co najmniej na 7 dni wcześniej. W nagłych wypadkach posiedzenie może być zwołane bez zachowania tego terminu.
  5. Każdy członek Zarządu Głównego może zgłosić wniosek o włączenie konkretnej sprawy do porządku obrad najbliższego posiedzenia.
  6. Zarząd Główny podejmuje uchwały w następującym trybie:
    1. Bezwzględną większością głosów (przewyższającą połowę głosów ważnie oddanych), przy obecności co najmniej połowy osób uprawnionych do głosowania, z wyjątkiem uchwał, o których mowa w § 25 pkt. 2 Statutu STP.
    2. W wypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego obrad.
    3. Podejmowanie zobowiązań niewynikających z preliminarza budżetowego wymaga uchwały Zarządu Głównego, podjętej bezwzględną większością głosów ogólnej liczby członków.
    4. Głosowanie w sprawach personalnych odbywa się w trybie tajnym.
  7. Uchwały podjęte przez Zarząd Główny, oprócz ich ujęcia w protokole z posiedzenia, podlegają wpisaniu do księgi uchwał ZG.
  8. Uchwały Zarządu Głównego są obowiązujące dla wszystkich członków i wewnętrznych komórek organizacyjnych STP.
  9. W posiedzeniach ZG, poza jego członkami, mogą brać udział z głosem doradczym przedstawiciel Komisji Rewizyjnej, dyrektor Biura ZG STP, księgowy STP oraz inne zaproszone osoby.
  10. Poszczególni członkowie ZG STP są odpowiedzialni za realizację zadań i wykonywanie kompetencji ZG zgodnie z wewnętrznym podziałem pracy, przyjętym w drodze uchwały.
  11. Członkowie ZG są obowiązani do usprawiedliwiania swojej nieobecności na posiedzeniu.
  12. Członek Zarządu Głównego, który bez usprawiedliwienia nie uczestniczy w jego pracach przez okres dłuższy niż trzy miesiące, powinien zrezygnować z członkostwa w ZG STP, umożliwiając dokooptowanie na swoje miejsce innej osoby.
  13. Z przebiegu posiedzeń ZG STP sporządzane są protokoły, które podpisuje przewodniczący obrad i protokolant. Są one przyjmowane na następnym posiedzeniu.
  14. Prawo do zapoznawania się z protokołami posiedzeń ZG i księgą uchwał przysługuje wszystkim członkom STP.
  15. Wyciągi z protokołów posiedzeń ZG i teksty podjętych uchwał są zamieszczane na witrynie internetowej STP, w części dostępnej dla członków Stowarzyszenia.
  16. Dla ważności pism dotyczących praw i obowiązków majątkowych STP wymagane są podpisy prezesa i skarbnika lub w ich zastępstwie dwóch członków Zarządu Głównego upoważnionych do tego uchwałą Zarządu Głównego.
  17. Wszelkie pisma w sprawach merytorycznych i organizacyjnych są podpisywane przez prezesa i sekretarza lub w ich zastępstwie przez dwóch członków Zarządu Głównego upoważnionych do tego uchwałą Zarządu Głównego.
  18. Zamiejscowym członkom Zarządu Głównego przysługuje – w związku z udziałem w posiedzeniach – zwrot kosztów podróży oraz określone ustawowo diety.

Regulamin przyjęty przez Zarząd Główny STP w dniu 10.03.2011 roku uchwałą nr 54